ΣΤΑΥΡΟΒΕΛΟΝΙΑ-CROSS STITCH-NASIA

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Όλα τα χρώματα των Κυκλάδων σε ένα κέντημα!!!

  Καλησπέρα σας κορίτσια.
   Το μικρό καλοκαιράκι, το οποίο ζούμε αυτή την εποχή, ταιριάζει απόλυτα με τα χρώματα του κεντήματος, που έφτιαχνα το καλοκαίρι.  Τελικά, έκανα όπως θα δείτε, την απόλυτη χρωματοθεραπεία και το ευχαριστήθηκα πολύ. Μέσα σε ένα εξάμηνο με πολύ προσπάθεια και οργάνωση τα κατάφερα και το δημιούργησα.
    Πάνω σε ύφασμα λεπτό, μετρητό το οποίο αναδεικνύει το απλό αλλά όμορφο σχέδιο με τα μεγάλα ροζ και θαλασσί λουλούδια μέρα με τη μέρα έπαιρνε τη μορφή του και κάθε χρώμα που πρόσθετα του έδινε ζωντάνια.
 Τέσσερις παράλληλες σειρές από επτά λουλούδια με εναλλασσόμενα χρώματα και έτοιμο το σεμέν. 
 Ομολογώ, ότι τα χρώματα της DMC ήταν ζωηρά και οι συνδυασμοί πολύ επιτυχημένοι κυρίως γιατί σε ξεκούραζαν.
     Νησιώτικα χρώματα, το γαλάζιο του ουρανού ανακατεμένο με το βαθύ πράσινο το αυτοκρατορικό κόκκινο και το "ήσυχο" μπεζ. 
   Είναι σημαντικό να γράψω μερικά tips  για την υλοποίηση ενός τέτοιου project. 

  • Αγοράζουμε αν είναι δυνατό όλες τις κλωστές στο περίπου, γιατί φανταστείτε να έχει γίνει το μισό κέντημα και να αλλάξει η παρτίδα του χρώματος.... Αν δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα μπορείτε κάλλιστα να ζητήσετε να σας κρατήσουν τους μουλινέδες. Είναι συνήθης τακτική των περισσότερων καταστημάτων και εξυπηρετεί αφάνταστα, ειδικά στην εποχή μας.
  • Φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο το να κεντήσεις σε ένα ύφασμα αρκετά λεπτό και μετρητό.Όμως πρέπει με πολύ προσοχή  να γίνει η προεργασία και στη συνέχεια βήμα βήμα η υλοποίηση. Δέκα φορές μέτρα, έλεγε η μαμά μου και μια κόβε.....
  • Μετράμε λοιπόν τα τετραγωνάκια με προσοχή και τρυπώνουμε ανά τακτά διαστήματα το ύφασμα, κάθετα και οριζόντια για να αποφύγουμε τυχόν αστοχίες. 


  • Είναι προτιμότερο να κεντηθεί ο "σκελετός" όλος (καφέ και μπεζ χρώμα) ακόμη και αν τον βαριόμαστε, γιατί έτσι θα αποφύγουμε  σε περίπτωση λάθους το πολύ ξήλωμα.
  • Στη συνέχεια κεντάμε κάθε χρώμα συνολικά σε όλο το εργόχειρο.
  • Στο το τελείωμα του φροντίζουμε να είναι καρικωμένο το ύφασμα για να μην ξεφτίζει. 

  • Το λοξό ρέλι δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει ομοιομορφία.

  • Όσο αφορά στην τελική του μορφή, οι δυνατότητες είναι πολλές. 


  • Η δική μου εκδοχή έχει να κάνει με την απλότητα. Ήδη το κέντημα από μόνο του είναι αρκετά εντυπωσιακό και πρέπει να αναδειχθεί μέσα από την απλότητα του τελειώματος. Μεγάλη σημασία παίζει και το ράψιμο, διότι χρειάζεται σωστές αναλογίες και προσοχή στις γωνίες.
  • Τέλος από την ανάποδη πλευρά θα πρέπει να προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να μην φαίνονται οι κλωστές ανακατεμένες, ούτε κόμποι αν βέβαια είναι δυνατόν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν σχετικά εύκολο να γίνει αυτό διότι κεντιόταν με δυο κλωστές. 


Λεπτομέρειες για τα παραπάνω σε επόμενη ανάρτηση.
   Αυτά για απόψε. 
   Σας εύχομαι να είστε καλά και από ό, τι φαίνεται έρχεται ένας μακρύς και δημιουργικό χειμώνας.



11 σχόλια:

  1. μπράβο Νάσια μου! στα χρώματά μου είναι ....μου άρεσε πάρα πολύ και περισσότερο που έδωσες λεπτομέρειες που βοηθούν και στο καλό κέντημα και στο στήσιμο και στο τελείωμα για να γίνει σωστή και ολοκληρωμένη δουλειά.....κούκλα μου εσύ! μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Νάσια είναι πολύ όμορφο το κέντημα σου.Οι οδηγίες σου πολύ καλές και ελπίζω κάποτε να μπορέσω να κάνω και εγώ μετρητό μιας και το θεωρώ πολύ δύσκολο μέχρι τώρα ότι έχω κεντήσει είναι τυπωμένο και είναι κρίμα γιατί με τα μετρητά μπορείς να κάνεις πολύ πιο ωραία και πρωτότυπα σχέδια σαν και το δικό σου.Και πάλι μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο, πολύ ωραίο, με φανταστικά χρώματα και πολύ καλή δουλειά !!!
    Τα συγχαρητήριά μου για την ανάποδη είναι άψογη !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aριστούργημα !!! Δεν χορταίνω να το θαυμάζω !!! Υπέροχη δουλειά, γειά στα χέρια σου Νάσια μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο με φανταστικά χρώματα. Μου άρεσε πολύ. Καλοφόρετο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπράβο γλυκιά μου για την..πίσω πλευρά του κεντήματος!Έμαθα κέντημα από τις καλόγριες στο Γυμνάσιο και επέμεναν στη..πίσω πλευρά !Αυτό το σχέδιο το έχω κεντήσει παλιά και το έχει η μία κόρη μου στη προίκα της.Θα φωτογραφίσω αυτές τις μέρες τις φωτοτυπίες από τα σχέδια κεντημάτων που έκανα για το κατάστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο κέντημα με πολύ δουλειά. Γεια στα χέρια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα , Νάσια μου !!!!
    Στην ανάρτηση μου σήμερα πρόσθεσα μία φωτογραφία από το υπέροχο σεμέν σου ( μου το θύμισε η Κλαυδία με σχόλιο της ) - ελπίζω να μη σε πειράζει !!!! (μπορώ να την αφαιρέσω αμέσως αν μου το πεις )
    Νίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχετε το σχέδιο και τους αριθμούς των χρωμάτων ? Πρόκειται για διαχρονικό σχέδιο. Αριστούργημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή